GO FORD GO ELECTRIC

Wyższa klasa komfortu i oszczędności. Tym wyróżnia się Ford Kuga FHEV

Materiał promocyjny

Hybrydowe auta nie bez powodu coraz częściej widywane są na polskich ulicach. Ze względu na prostą konstrukcję i specyfikę działania, jazda nimi jest ekonomiczna, emisja CO2 obniżona, a koszty eksploatacji zmniejszone. Takimi właśnie cechami zwraca uwagę Ford Kuga FHEV, potrafiący zużywać poniżej 5 litrów benzyny na 100 km.

Kierowcy coraz chętniej wybierają samochody hybrydowe, w których jednostka spalinowa współdziała z silnikiem elektrycznym. Doceniane za wyjątkową trwałość i niskie zużycie paliwa zelektryfikowane układy napędowe pną się w rankingach popularności. Choć hybrydą może jeździć każdy kierowca, to z tym rodzajem napędu najbardziej polubią się użytkownicy, doskonale wiedzący czego chcą od eksploatowanego samochodu. Kiedy przy poszukiwaniach pojazdu priorytetem jest ograniczone spalanie, a wybór został zawężony do klasy SUV-ów średniej wielkości, uniwersalnym rozwiązaniem będzie Ford Kuga FHEV.

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Wdrażanie technologii polegającej na elektryfikacji układów napędowych, w nowoczesnych pojazdach przekłada się na coraz niższe wyniki średniego zużycia paliwa oraz spadającą emisję CO2. Rekordzistami w kategorii oszczędności są właśnie hybrydy, ale nie każda hybryda jest taka sama. Rozróżnia się je na tak zwane miękkie hybrydy (mHEV), pełne hybrydy (FHEV) oraz hybrydy typu plug-in (PHEV). Jednym z producentów, którzy od lat elektryfikują swoje pojazdy jest Ford, a najwszechstronniej zelektryfikowany dotychczas model to Kuga. Ten SUV występuje w każdym z trzech wymienionych wariantów. Dzięki tej strategii łatwiej dostosować pojazd do oczekiwań.

Fot. Materiały promocyjne

Hybryda najbardziej uniwersalna

Dlaczego to właśnie Kuga FHEV jest najbardziej uniwersalna? Bo nie trzeba ładować akumulatora poprzez podpięcie do zewnętrznej sieci energetycznej - nie każdy kierowca ma taką możliwość. Są również kierowcy, którym zwyczajnie nie chce się rozwijać kabli ładujących i myśleć o ładowaniu, co w przypadku hybryd typu PHEV jest podstawą sensu ich użytkowania. Konstrukcja wariantu FHEV (full hybrid) polega na najbardziej klasycznym, samoładującym się napędzie hybrydowym.

W Kudze FHEV jednostka spalinowa pracuje w trybie Atkinsona. Wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra został zespolony z jednostką elektryczną oraz automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów eCVT. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny składa się 60 ogniw i wykorzystuje układ chłodzenia cieczą. Pojemność energetyczna akumulatora wynosi 1,1 kWh, a magazynowany w nim prąd jest stale wytwarzany w procesie zamiany energii kinetycznej na elektryczną.

Fot. Materiały promocyjne

Moc adekwatna do gabarytów

Ford Kuga FHEV jest dowodem na to, że Amerykanie potrafią konstruować hybrydy zadowalające się niewielką ilością paliwa. Układ ten robi wrażenie płynnością działania i wysoką kulturą pracy. Akumulator jest stale uzupełniany energią dostarczaną zarówno przez 4-cylindrowy silnik, jak i przez system ładowania regeneracyjnego, energią odzyskiwaną podczas jazdy wybiegiem lub w czasie hamowania.

Moc systemowa 190 KM zapewnia rozwijanie szybkości w sposób liniowy i adekwatny do gabarytów. Wyżej zawieszone nad ziemią auto, ważące 1,7 tony przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 9,5 s. To wynik typowy dla kompaktowego SUV-a. Maksymalny moment obrotowy (235 Nm) dostępny jest niemal natychmiast, przez co przy ostrym ruszaniu z miejsca można dosłyszeć nawet pisk opon. Podczas jazdy za to nie usłyszymy jednostajnych obrotów silnika, co jest zasługą efektu symulowanej zmiany biegów. Szybkość maksymalna dochodzi do niespełna dwustu kilometrów na godzinę.

Fot. Materiały promocyjne

Napęd na cztery koła i armia systemów wsparcia

W standardzie Kuga FHEV ma napęd na przód, ale kierowcy wymagający od auta dobrej trakcji na niestabilnym podłożu, mogą wybrać napęd na cztery koła. Tutaj warto podkreślić, że konstrukcja AWD polega na wykorzystaniu wału napędowego i sprzęgła typu Haldex, a nie silnika elektrycznego przy tylnej osi. Dzięki trybom jazdy mającym wpływ m.in. na sposób pracy napędu czy reakcji na gaz, można wybrać scenariusz jazdy dostosowany do warunków drogowych. Programów jest pięć: Normalny, ECO, Sportowy, Śliska nawierzchnia, Głęboki śnieg/piasek.

Inteligentna elektronika zawsze czuwa nad bezpieczeństwem. W pojeździe zastosowano takie rozwiązania wspomagające kierowcę, jak: reflektory doświetlające zakręty, system utrzymywania pasa ruchu, asystent martwego pola, monitorowanie ruchu poprzecznego, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, funkcja rozpoznawania znaków i ograniczeń prędkości, system monitorowania koncentracji kierowcy, a nawet system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego.

Fot. Materiały promocyjne

Tanie podróżowanie

W tym aucie pojemność standardowego zbiornika paliwa wynosi 45 litrów, a zasięg na pełnym baku potrafi przekraczać 700 km. Przy opcjonalnym 54-litrowym zbiorniku zdolność rośnie do ponad 1000 km. To dlatego, że popisowym numerem Kugi FHEV jest niskie zużycia paliwa. Świadomy kierowca, któremu nigdzie się nie spieszy i na co dzień trzyma się prawego pasa, raczej rzadko będzie odwiedzać stacje paliw. Wystarczy spojrzeć na załączoną fotografię prezentującą statystyki jazdy.

Auto użytkowane w warunkach miejskich, na dystansie 90 km zużyło 4,9 l benzyny na sto kilometrów. Ponad 36 km tego dystansu Kuga pokonała przy wykorzystaniu energii elektrycznej. Katalogowe dane na temat zużycia paliwa w cyklu mieszanym to wynik 5,5-5,6 l/100 km (cykl WLTP). Podczas pokonywania tras szybkiego ruchu, wymagających większego przyspieszenia, zużycie paliwa wyniesie około 7 l/100 km.

Fot. Materiały promocyjne

Relaksująca jazda w ciszy

Normą jest ruszanie w trybie bezemisyjnym, z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Przemieszczanie się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie, cyklicznie odbywa się przy użyciu energii elektrycznej. System inteligentnie, bez udziału kierowcy, przełącza się między trybami zasilania: czysto elektrycznym, hybrydowym i benzynowym, aby optymalnie gospodarować energią stale gromadzoną w akumulatorze.

Jak przystało na Forda, auto stabilnie się prowadzi i może pochwalić się precyzyjnym i stawiającym opór układem kierowniczym. Zawieszenie zostało optymalnie zestrojone, tak aby uzyskać odpowiedni kompromis między komfortem, a pewnością prowadzenia. Wersje wyposażenia ST-Line otrzymują zawieszenie ukierunkowane bardziej w stronę dynamicznej jazdy. Odpowiednia sztywność nadwozia to zasługa nowoczesnej platformy C2, na której Kuga została osadzona.

Fot. Materiały promocyjne

Detale nawiązujące do sportu

Jedynym elementem na nadwoziu, który zdradza, że ma się do czynienia z Kugą FHEV, jest plakietka z napisem „Hybrid” przytwierdzona do klapy bagażnika. Choć pojazd ten nie ma nic wspólnego ze sportem, dwie prawdziwe końcówki układu wydechowego rozstawione po dwóch stronach zderzaka, nawiązują właśnie do sportu. Jeszcze bardziej to podkreśla pakiet wyposażenia ST-Line, dodający Kudze nieco charakteru.

ST-Line najbardziej rzuca się w oczy we wnętrzu. Sportowa estetyka przejawia się w czarnej podsufitce i specjalnej tapicerce foteli, przeszytej kontrastowymi czerwonymi nićmi. Te same akcenty znajdziemy na kierownicy, boczkach drzwiowych i miękkich okładzinach tunelu centralnego.

Fot. Materiały promocyjne

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Digitalizacja przemieszana z klasyką

W projekcie wnętrza zachowano odpowiedni balans pomiędzy nowoczesnością, a klasyką rozwiązań. W czasach digitalizacji najważniejszym elementem służącym do obsługi pojazdu jest 8-calowy ekran umieszczony w centralnym punkcie deski rozdzielczej, który z odpowiednią czułością reaguje na dotyk. Użytkownicy nigdy nie rozstający się ze swoimi smartfonami mogą liczyć na integrację pojazdu z urządzeniem poprzez łączność Android Auto i Apple CarPlay.

Za kierownicą wpasowany został drugi cyfrowy wyświetlacz "true color" o przekątnej 12,3-cala, który pozwala na personalizację wizualną. Dodatkowe wyświetlanie danych na szybce wyjeżdżającej z deski, pomaga w prowadzeniu i skupieniu uwagi na drodze. Wzorowa estetyka współgra z perfekcyjną ergonomią, co Ford Kuga zawdzięcza m.in. czytelnemu wyświetlaczowi, klasycznemu panelowi sterowania wentylacją kabiny i temperaturą oraz idealnym spasowaniem elementów. Najważniejsze przyciski funkcyjne nie zostały przeniesione na ekran dotykowy. Smartfon poza podpinaniem do portów USB można naładować indukcyjnie.

Fot. Materiały promocyjne

Fotele z rozbudowanym trzymaniem bocznym są wygodne i jak przystało na SUV-a, zapewniają pozycję pozwalającą na obserwowanie otoczenia z góry. Odpowiednią przestrzeń do komfortowej podróży odnajdą pasażerowie w drugim rzędzie. Kanapa oferuje 15-centymetrową regulację wzdłużną siedziska i zmienny kąt dzielonych oparć. Z tunelu środkowego na tył wyprowadzono kanały wentylacyjne, dwa porty USB (klasyczny oraz nowocześniejszy typ C), a skrajne siedziska mogą być podgrzewane (podobnie jak fotele przednie).

W bagażniku wersji wyposażonej w zestaw naprawczy koła, uda się umieścić 475 litrów do linii okien, a przy kole dojazdowym wartość ta maleje do 419 l. Pod płaską podłogą w konfiguracji bez „zapasu” jest spory schowek, oparcia siedzeń można łatwo złożyć cięgnami z poziomu bagażnika, w ściance usytuowano gniazdo 12V, a klapa jest elektrycznie unoszona i zamykana.

Fot. Materiały promocyjne

Hybryda dla świadomych kierowców

Ford Kuga FHEV łączy najlepsze cechy z samochodów o napędzie konwencjonalnym i elektrycznym. Świadczy o tym wysoki poziom parametrów w zakresie pojemności, funkcjonalności oraz ekonomii. To pojemny i wszechstronny SUV, którego w zależności od potrzeb można wybrać z napędem na przednią oś lub na cztery koła. W warunkach miejskich zapewni niskie zużycie paliwa, a po zatankowaniu zbiornika do pełna zaskoczy zasięgiem i komfortowo ruszy w trasę.

Właściwości hybrydowej Kugi najbardziej docenią świadomi użytkownicy, preferujący raczej styl niespiesznej jazdy. To optymalny SUV dla osób okazyjnie wyjeżdżających w trasy, które na co dzień nie chcą przejmować się ładowaniem baterii z zewnętrznej sieci energetycznej, ale oczekują niskiego spalania oraz grymaszą na sam widok samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Fot. Materiały promocyjne

Dowiedz się więcej o elektromobilności
wróć do strony głównej
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

+

Ford Mustang Mach-E

SKONFIGURUJ

Rozwiń