GO FORD GO ELECTRIC

Kobiety pokochały SUV-y. Jednak jak wybrać go mądrze?

Materiał promocyjny

SUV-y to aktualnie najmodniejsze i najbardziej pożądane samochody na rynku. Świadczą o tym statystyki sprzedaży, jak i natłok premier. Dzisiaj znajdziemy SUV-a w każdym segmencie. Który będzie idealny dla ciebie?

Stereotypowo wiele osób mówi, że SUV-y pokochały głównie kobiety. Przede wszystkim za sprawą wyższej pozycji za kierownicą i masywnej sylwetki. Te przekładają się na poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad sytuacją na drodze. Nie bez znaczenia są też szerokie możliwości personalizacji, które pozwalają wyrazić siebie. Wiele SUV-ów przyciąga też swoim charakterem. To często auta wyróżniające się na drodze.

SUV-y pokochali wszyscy. I kobiety, i mężczyźni, a najlepiej świadczą o tym statystyki sprzedaży. Szeroko pojęty segment SUV-ów z roku na rok notuje nad Wisłą wyraźne wzrosty sprzedaży. W pierwszej dziesiątce polskich bestsellerów w 2021 r. pięć modeli to SUV-y i crossovery. W top 50? Aż 26 samochodów.

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Jak wybrać idealnego SUV-a? Zacznijmy od małego, ale z pazurem i dużym bagażnikiem

W natłoku kolejnych premier łatwo się pogubić, dlatego nasze poszukiwania ograniczymy do trzech samochodów, reprezentujących trzy różne segmenty. Świetnym przykładem może być oferta Forda, który niedawno przyszykował zupełnie nowe propozycje.

Przegląd rynku zaczniemy od uroczej, ale zadziornej i pełnej charakteru Pumy. To pozornie dość mały SUV, ponieważ mierzy około 4,2 metra długości, co wpisuje ją do segmentu B. Dlatego zachwyci cię zwinnością w mieście, gdzie wciśnie się w każde miejsce i odnajdzie nawet na najciaśniejszych uliczkach.

Puma mogłaby się jednak obrazić, jeśli usłyszałaby, że ktoś nazywa ją “małą”. W zgrabnym i przykuwającym wzrok nadwoziu mieści się zaskakująco dużo. Za kierowcą i pasażerem wygospodarowano przestronną tylną kanapę, ale prawdziwa magia dzieje się za nią. Bagażnik Forda Puma pomieści aż 457 litrów! Pod podłogą znajdziemy 80-litrowy MegaBox, a więc dodatkową przestrzeń pokrytą wodoodporną powłoką z korkiem, dzięki czemu można go łatwo umyć wodą. Megabox nie dość, że jest niezwykle ustawny to dodatkowo pozwoli na przewiezienie pionowo przedmiotu o wysokości nawet 1,15 metra.

Inną praktyczną ciekawostką są zdejmowane pokrowce z przednich i tylnych foteli. Mają zintegrowane zapięcie na zamek, dzięki czemu w razie zabrudzenia można je łatwo zdjąć i uprać w pralce. Pumę wyposażono w sporo nowoczesnych systemów i rozwiązań, a napędzają ją oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki EcoBoost z układem miękkiej hybrydy.

Ford Puma to przedstawiciel małego, ale zaskakująco przestronnego SUV-a. Cztery dorosłe osoby bez problemu udadzą się nim komfortowo w daleką trasę.

Samochód dostępny jest w trzech dynamicznych wersjach silnikowych 125 KM, 155 KM i 200 KM. Ta ostatnia wersja to przygotowany przez zespół Ford Performance hot hatch w wersji SUV, z manualną skrzynią biegów, przyspieszający od 0-100 w 6,7 sekundy. Pozostałe wersje silnikowe dostępne są również w wersji z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią PowerShift niezwykle szybką, ale też i oszczędną.

Ford Puma to idealna propozycja dla każdego, kto ceni sobie wyjątkowy design oraz jeździ nie tylko po mieści. SUV Forda idealnie pasuje do aktywnego trybu życia.

Półka wyżej to propozycja dla bardziej statecznych osób

Segment C, a więc tzw. kompakty to najbardziej uniwersalne samochody w świecie motoryzacji. Już są na tyle duże i przestronne, żeby spokojnie pełnić rolę pełnoprawnego rodzinnego auta, ale wciąż nie przytłaczają rozmiarami w codziennym życiu. Mają zwykle też szeroką ofertę silników, tak żeby wywiązać się z każdego zadania, w czym pomaga także opcjonalny napęd 4x4.

Tutaj za przykład można wskazać Forda Kuga. Ma około 463 cm długości, 188 cm szerokości i 168 cm wysokości. To jedno z największych i najprzestronniejszych aut w swojej klasie. W środku jest dużo miejsca, również na tylnej kanapie, a pojemny bagażnik pomieści bagaże na dłuższą trasę. Jego pojemność można regulować przesuwną tylną kanapą.

Kompaktowe SUV-y to mistrzowie wszechstronności i uniwersalności. Dla kogo będzie to najlepszy wybór? Każdego, kto ceni sobie właśnie te dwie cechy. Kuga jest gotowa na każde wyzwanie. Na pokład zabierze całą rodzinę z bagażem, a do celu dowiezie wszystkich wypoczętych i gotowych na przygody.

Ford Kuga to jednak coś więcej jak uniwersalny SUV. To samochód niezwykle elegancki i komfortowy z bogatym wyposażeniem. I dwoma asami w rękawie.

Fot. Materiały promocyjne

Świetną propozycją jest wersja PHEV. Hybrydowy system Forda Kuga PHEV składa się z silnika spalinowego o poj. 2,5 l pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona i silnika elektrycznego. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem skrzyni biegów CVT, a połączona maksymalna moc zespołu silników wynosi 225 KM. Pojemność akumulatorów została określona to 14,4 kWh, co pozwala na przejechanie w mieście do 88 km wyłącznie w trybie elektrycznym.

To oznacza, że na co dzień jeździmy praktycznie tylko na silniku elektrycznym i za darmo. Bezemisyjnie i oszczędnie, ponieważ auto można podpiąć na noc do gniazdka lub Wallboxa, a rano ruszyć w podróż w trybie EV. Ile można zaoszczędzić? Przy obecnych cenach paliw to nawet 5-8 tysięcy złotych rocznie.

A dłuższa trasa? Tutaj pierwsze skrzypce zaczyna grać silnik spalinowy. Często się mówi, że aktualnie hybrydy typu plug-in to motoryzacyjny złoty środek. Łączą zalety samochodów spalinowych i elektrycznych.

Kuga ma w zanadrzu jeszcze jedną ciekawą wersję. Dla kierowców przygotowano także klasyczną hybrydę. Nie jest w stanie jechać na samym prądzie przez długi czas, zamiast tego często wyłącza na chwilę silnik spalinowy w momentach niższego zapotrzebowania na moc. Jest w stanie to robić do prędkości 135 km/h. Wtedy zużywa energię elektryczną zgromadzoną w trakcie hamowania rekuperacyjnego i pracy silnika benzynowego, który sam decyduje, kiedy jest najlepszy moment na doładowanie akumulatorów.

Hybrydowy Ford Kuga zaskakuje niskim spalaniem i przyjemną dynamiką. To świetny wybór dla kogoś, kto nie ma, gdzie ładować samochodu, a chce jeździć ekologicznym i oszczędnym SUV-em.

Dla kogo są takie SUV-y jak Kuga? W mieście może nie będą tak zwinne i przyjazne, jak opisywana przed chwilą Puma, ale podczas dłuższych wypadów w nieznane? Kompaktowy SUV to idealny kompan do każdej podróży. Niestraszne będzie mu ciągnięcie przyczepy, wożenie rowerów, a nawet zjechanie poza asfaltowe drogi. Z wyższym prześwitem zawiozą was w wiele miejsc.

A może coś z przyszłości? SUV-y dla fanek sportowej jazdy, gadżetów i nie tylko...

Ale to wcale nie koniec ciekawych SUV-ów na naszym rynku. Ford Mustang to samochód-ikona, symbol amerykańskiej motoryzacji i najlepiej sprzedający się sportowe auto świata. Niedawno dołączył do niego Mustang Mach-E, a więc w pełni elektryczny SUV nowej ery.

SUV z DNA swojego spalinowego krewniaka, co widać nie tylko po stylistyce i akcentach na nadwoziu, ale także, a chyba przede wszystkim, podczas jazdy. Już bazowe wersje zaskakują prowadzeniem, a asem w talii Forda jest zdecydowanie 487-konny Mustang Mach-E GT z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, zasięgiem nawet 490 km i momentem obrotowym wynoszącym 860 Nm.

Fot. Materiały promocyjne

Sportowy charakter, błyskawiczna reakcja na gaz, a przy tym... ponadprzeciętne walory praktyczne. Za kierownicą nowoczesnego elektrycznego SUV-a nie ma mowy o kompromisach. Dusza muscle cara łączy się tu z przyjaznym środowisku napędem, zaskakującą przestronnością oraz komfortem jazdy w ciszy na co dzień.

To też propozycja dla fanów nowych technologii. Auta tego typu są nimi wręcz naszpikowane. Wspomnieć tutaj należy chociażby o autonomii drugiego poziomu, automatycznych aktualizacjach oprogramowania, które ulepszają samochód i usuwają niewielkie awarie czy zdolności do zdalnej komunikacji ze światem zewnętrznym (np. dynamiczne planowanie ładowania w trasie) i właścicielem przez wygodną aplikację FordPass. Z jej poziomu możemy np. schłodzić lub podgrzać samochód na odległość. Wystarczy kilka kliknięć w telefonie, a auto będzie gotowe do jazdy.

Ford Mustang Mach-E dzięki różnym wersjom od miejskich (np. AWD z baterią 75 kWh o zasięgu około 400Km), po idealnych w trasę (98 kWh AWD o mocy 351 KM i zasięgu do 540 km) oraz wyżej wspomnianą już wersję GT to wybór wpisujący się idealnie w styl życia nowoczesnej kobiety. Jest też wersja dla podróżniczek, które planują podróże po całej Europie. Mustang Mach-E z akumulatorem 98 kWh i napędem na tył to prawdziwy długodystansowiec. Przejedzie nawet 600 km!

Jeżdżąc elektrykiem nie przyczyniamy się do zanieczyszczenia powietrza w miastach ani na łonie natury, gdzie takim SUV-em z wtyczką bez problemu dojedziemy. Zasięgi, takie jak w Mach-E, na poziomie nawet powyżej 600 km oraz technologia szybkiego ładowania (od 10 do 80 proc. w około 45 minut) pozwalają bez problemu ruszyć w dłuższą trasę.

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Szeroki wybór może przytłoczyć. Ale to dobrze!

SUV-y doszły do tego momentu, że na rynku każdy znajdzie model idealnie skrojony pod swoje potrzeby. Producenci mają odpowiedź na każde wasze pytanie i zapotrzebowanie. Miejski, dynamiczny SUV z przepastnym bagażnikiem i oszczędnym silnikiem? Proszę bardzo. Eleganckie i uniwersalne auto dla większej rodziny? Oczywiście. Elektryczny samochód rodem z przyszłości? Ależ proszę.

Dowiedz się więcej o elektromobilności
wróć do strony głównej
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

+

Ford Mustang Mach-E

SKONFIGURUJ

Rozwiń