GO FORD GO ELECTRIC

SUV, w którym zakochała się Europa. Wyjaśniamy, dlaczego jest taki stylowy i trendy

Materiał promocyjny

58 lat temu, a dokładnie w 1964 roku, do produkcji trafił pierwszy Ford Mustang. Auto niemal z marszu stało się w Ameryce bestsellerem i zaczęło pisać piękną historię w świecie motoryzacji. Historia ta nieprzerwanie trwa do dziś, a Amerykanie dumni ze swojego ponadczasowego dzieła, budując elektrycznego Mustanga nowej ery, sięgnęli do korzeni i stworzyli stylowy produkt, który pokochała Europa.

Ford posiadając tak mocno ugruntowany na globalnym rynku model auta, jakim jest Ford Mustang, projektując zupełnie nowy, bardzo innowacyjny samochód, który miał przy okazji jasno nawiązywać do dziedzictwa, zdecydował się sięgnąć właśnie po tą rozpoznawalną nazwę. Sięgnął również po logo galopującego konia, będącego synonimem wolności i braku ograniczeń.

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Inspirowany ikoną motoryzacji

Amerykanie tworząc Mustanga na nowo, musieli sprostać ponad 50-letniej historii tego modelu, który stał się ikoną motoryzacji. W końcu to wóz rozpoznawalny w najdalszych zakątkach globu, mający na swoim koncie tysiące wystąpień w filmach, telewizji, świecie muzyki czy w grach wideo. Od lat Mustang jest jednym z najczęściej "lajkowanych" samochodów w mediach społecznościowych i jest najchętniej kupowanym autem sportowym na świecie. Duża w tym zasługa wprowadzenia Mustanga do Europy w 2014 roku. Szósta generacja, w której Europejczycy się wprost zakochali, była pierwszą oferowaną przez autoryzowanych dilerów na Starym Kontynencie.

Fot. Materiały promocyjne

Znak współczesnych trendów

Całkiem nowa, elektryczna odsłona legendy, została SUV-em. Stało się tak z oczywistych względów. W segmencie samochodów osobowych królują właśnie SUV-y i crossovery, których wolumen sprzedaży rośnie z każdym rokiem. Wyżej zawieszony nad ziemią Mustang Mach-E mocno, więc wpisuje się w dzisiejsze trendy, zachowując jednocześnie elementy typowego Mustanga, które rozpozna każdy miłośnik motoryzacji. Gdzie widać inspiracje?

Sylwetka SUV-a przypomina wyprofilowaniem dachu nadwozie typu fastback i dostała kilka oczywistych nawiązań do kultowych klasyków. Wymowne cechy to długa i masywna maska, muskularne nadkola, agresywnie ukształtowane reflektory i charakterystyczne lampy tylne, złożone z trzech świecących segmentów. W pasie przednim trapezoidalny kształt układa się w sztuczną formę grilla, a osadzone na środku logo nie pozostawia żadnych złudzeń, że to właśnie Mustang. Kontrastowe osłony krawędzi nadkoli i dolnej sekcji drzwi sprawiają, że nadwozie jest jeszcze bardziej stylowe.

Fot. Materiały promocyjne

Nadwozie bez klamek

Im wnikliwiej przygląda się temu pojazdowi, tym robi się ciekawiej. Ford Mustang Mach-E jest pierwszym autem Forda bez klamek. Na słupkach B są małe przyciski, po których naciśnięciu drzwi lekko odskakują, a zamontowane na nich delikatne skrzydlate uchwyty służą do pociągnięcia drzwi. Rozwiązanie to nie tylko podkreśla innowacyjność modelu, ale także poprawia właściwości aerodynamiczne.

Topowy wariant o nazwie Mustang Mach-E GT, pod kątem wizualnym wyróżnia się specjalnym, ciemnym wypełnieniem imitacji atrapy chłodnicy, wykonanym z włókna węglowego, a także agresywniejszą stylizacją zderzaków oraz specjalnym, dedykowanym wzorem obręczy ze stopów lekkich. We wnętrzu na kierowcę i pasażera z przodu czekają sportowe fotele Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami, specjalna tapicerka oraz unikalne dla tej wersji akcenty dekoracyjne.

Fot. Materiały promocyjne

Stale połączony z siecią

Mach-E wręcz wyprzedza trendy, a świadczą o tym zastosowane innowacje technologiczne. Auto otwierać można tradycyjnie pilotem z kluczyka, zrobić to kodem wystukiwanym na klawiaturze umieszczonej na słupku przy drzwiach, a nawet to przy pomocy smartfona. Funkcja “telefon, jako kluczyk” umożliwia wprowadzanie danych za pomocą klawiatury na ekranie telefonu, rozpoznając smartfon właściciela samochodu, bez konieczności korzystania z pilota, czy mechanicznego kluczyka.

Wbudowany modem Ford Pass Connect wraz z najnowszym systemem SYNC 4A i Aplikacja FordPass usprawniają komunikację z właścicielem. Z poziomu telefonu można również przygotować samochód do jazdy, poprzez ustawienie foteli, podgrzanie lub schłodzenie wnętrza, odmrożenie szyb czy przesłanie do pojazdu mapy podróży z zaplanowanymi punktami ładowania. Innowacją jest też zastosowana inteligentna technologia Ford PowerUp, zapewniająca automatyczne, bezobsługowe aktualizacje oprogramowania sterującego funkcjami samochodu.

Fot. Materiały promocyjne

Dzięki stałemu podłączeniu do internetu, a także regularnym, darmowym aktualizacjom, system jest w stanie na bieżąco wykrywać i naprawiać potencjalne drobne usterki samochodu, czy ulepszać istniejące lub wprowadzać nowe funkcjonalności samochodu. Dzięki temu za kilka lat Mustang Mach-E może być bardziej nowoczesnym i funkcjonalnym pojazdem niż w momencie zakupu. Ta innowacyjna zmiana, która wywraca paradygmat starzenia się samochodu w trakcie użytkowania już działa. Podczas ostatnich aktualizacji Ford nie tylko zwiększył dostępną pojemność użytkową baterii np. dla dużej baterii zwiększając ją z 88 do 91 kWh to jeszcze przyspieszył wyraźnie tempo ładownia jej w przedziale od 80 proc. do 90 proc.

Eleganckie, ale i zarazem minimalistyczne wnętrze, wyróżnia wielki dotykowy wyświetlacz, usytuowany w orientacji pionowej na środku deski rozdzielczej. Ekran skupia w sobie wszystkie funkcje samochodu zastępując większość fizycznych przycisków. Dodatkowy wyświetlacz znajdujący się w kokpicie za kierownicą prezentując tylko niezbędne informacje związane z prowadzeniem samochodu, dba by kierowca nie był przytłaczany niepotrzebynmi komunikatami i mógł skupić się tylko na przyjemności prowadzenia.

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Konstrukcja Forda Mustanga Mach-E umożliwiła w całości umieszczenie wielkiej baterii w podwoziu. To pozwoliło uzyskać nisko położony środek ciężkości, mający wpływ na łatwość i przyjemność z prowadzenia oraz płaską podłogę w kabinie i więcej miejsca w przestrzeni bagażowej. Zresztą auto tak zaprojektowano, aby wnętrze było maksymalnie przestronne i wygodne, nawet w przypadku pięciu osób i ich bagażu. Brak silnika spalinowego powoduje, że Mustang Mach-E jest niezwykle cichy i pozwala zrelaksować się po całym dniu pracy, co w dzisiejszych czasach zdecydowanie jest bardziej trendy od słuchania głośnej muzyki, z którą też ten elektryczny i sportowy SUV Forda radzi sobie znakomicie dzięki audiofilskiemu systemowi B&O.

Fot. Materiały promocyjne

Osiągi samochodów sportowych

Ford Mustang Mach-E już nawet w najsłabszej wersji jest doskonale przyspieszającym SUV-em. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 7 sekund, a w ofercie są wersje galopujące znacznie szybciej. Podstawowo w konstrukcji jest montowany jeden silnik i napęd na tylne koła. Można też wybrać dwa silniki z napędem na obie osie i osiągami zarezerwowanymi dla aut sportowych. Układ napędu na wszystkie koła przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i pewne prowadzenie w każdych warunkach.

Akumulatory litowo-jonowe o różnych pojemnościach oferują różny zasięg jazdy. Wersja Standard Range z baterią 75 kWh (288 ogniw) i napędem na tył przejedzie do 440 km (moc 269 KM i 430 Nm), a w odmianie z napędem na cztery koła do 400 km (moc 294 KM). Extended Range to natomiast baterie o pojemności użytkowej 91 kWh (376 ogniw), za sprawą, których Mach-E z napędem na tył pokona na jednym ładowaniu do 600 km. Tak duży zasięg ma pozwolić klientom bez stresu wyjeżdżać w długie podróże nawet w najdalsze zakątki naszego kraju i za granicę. Odmiana z dwoma silnikami i napędem na cztery koła o mocy 351 KM, przyspieszeniu nawet 5,1 sek 0-100 km/h i 580 Nm przejedzie do 540 km (wszystkie pomiary w trybie WLTP).

Topowy Ford Mustang Mach-E GT, to najprawdziwszy sportowiec. Dysponuje wyższym momentem obrotowym, niż jakikolwiek inny z seryjnie produkowanych pojazdów Forda, które firma oferowała w Europie. Bateria ma pojemność użytkową wynoszącą 91 kWh i zapewnia zasięg do 490 kilometrów. Moc 487 KM i 860 Nm pozwala osiągnąć „setkę” przy wykorzystaniu procedury startu lotnego w 3,7 sekundy. W tej najbardziej skoncentrowanej na kierowcy odmianie, prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h (pozostałe wersje rozpędzają się do 180 km/h).

Ładowarka typu wallbox o mocy 11 kW, może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10 proc. do 80 proc. w ciągu około 6 godzin. Przy korzystaniu z szybkich stacji możliwe jest ładowanie prądem stałym z mocą w zależności od wersji od 115 do 150 kW. Przy takiej infrastrukturze w 10 minut bateria zyskuje nawet 119 km zasięgu, a ładowanie od 10 do 80 procent pojemności akumulatora trwa w zależności od pojemności baterii od 38 do 45 minut.

Fot. Materiały promocyjne

Gorąco przyjęty na rynku

Zarówno w życiu, jak i za kółkiem, warto jest robić dobre wrażenie. Ford Mustang Mach-E nie jest zwykłym samochodem elektrycznym - to ikona motoryzacji w nowoczesnym wcieleniu. Elektryzuje możliwościami, oferując futurystyczną, sportową stylistykę, eleganckie wnętrze i bogate wyposażenie w standardzie oraz innowacyjne technologie, a do tego kradnie spojrzenia wszędzie tam, gdzie się pojawi. Dane dotyczące sprzedaży i wiele przyznanych prestiżowych nagród pokazują, że zarówno Polska, jak i Europa, czekały dokładnie na takiego SUV-a.

W 2021 roku Mustang Mach-E szybko dołączył do grona najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce, a w pierwszych miesiącach 2022 roku został bestsellerem tego segmentu. Do połowy 2022 r. nad Wisłą zarejestrowano ponad 610 egzemplarzy, a łączna sprzedaż w Europie od momentu wprowadzenia auta do sprzedaży, to imponująca liczba 34 398 sztuk.

Stylowy Mustang Mach-E to w marce Ford dopiero początek tego, co amerykański producent samochodów szykuje na najbliższe lata. Otwartość na innowacje i zaangażowanie w rozwój aut bezemisyjnych zostaną przekute w kolejne pojazdy. Po premierach Forda Mustanga Mach-E, Forda E-Transita i Forda F-150 lightning do końca 2024 roku Ford wprowadzi jeszcze 7 nowych modeli elektrycznych.

Dowiedz się więcej o elektromobilności
wróć do strony głównej
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

+

Ford Mustang Mach-E

SKONFIGURUJ

Rozwiń