GO FORD GO ELECTRIC

Nie tylko moc i osiągi. Wszechstronny Ford Explorer sprosta każdemu wyzwaniu

Materiał promocyjny

Mierzy ponad 5 metrów długości, waży blisko 2,5 tony, a na pokład zabierze 7 osób. Ford Explorer, jak na europejskie standardy, to prawdziwy kolos, który wbrew pozorom w codziennym użytkowaniu wcale nie zachowuje się, jak słoń w składzie porcelany. Ten SUV zaskakuje pod wieloma względami i zasługuje na miano samochodu kompletnego. Co w tym aucie wywiera największe wrażenie?

Fot. Materiały promocyjne

Olbrzymi apetyt klientów na samochody typu SUV z każdym rokiem coraz bardziej rośnie. To jedne z najczęściej wybieranych klas pojazdów, wśród których wyróżnić można nieduże crossovery zwykle z napędem na przód, czy nieźle wyposażone średniej wielkości SUV-y. Są też duże, wysoko zawieszone nad ziemią auta, które napęd na cztery koła mają w standardzie, a pod ich maskami pracują silniki o słusznej pojemności. Takie modele ze względu na wysoki poziom wyposażenia i wykończenia, są najczęściej autami luksusowymi. W tej grupie pozycjonowany jest topowy model Forda – Explorer.

Nazwa tego samochodu nie wzięła się jednak z sufitu. Amerykanie słynący z nadawania pojazdom wyjątkowo ciekawych i jednocześnie trafnych nazw, nie bez powodu odnieśli się do eksploracji. Ford Explorer już od pierwszej generacji produkowanej od 1990 roku, cechował się świetnymi właściwościami terenowymi i był napędzany silnikiem V6. I tak też pozostało do dziś, z tym, że Explorer szóstej generacji bazujący na założeniach swojego protoplasty, to zaawansowany technicznie SUV, który zaskakuje wszechstronnością, osiągami i komfortem.

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Jak to możliwe, że Explorer poradzi sobie w trudnym terenie, bez zadyszki pociągnie przyczepę kempingową lub odholuje łódź do portu, a w mieście nie zużyje nawet kropli benzyny? I do tego zrobi to wszystko przewożąc na pokładzie liczną rodzinę w komfortowym wnętrzu? Ford Explorer to hybryda typu plug-in o wyjątkowo wysokiej mocy oraz imponujących właściwościach jezdnych.

Fot. Materiały promocyjne

3.0 V6 EcoBoost Plug-in Hybrid

Sercem napędowym flagowego okrętu marki Ford, jest podwójnie doładowany, widlasty motor o pojemności trzech litrów. Benzynowe V6 rozwija 357 koni mechanicznych, ale ze wsparciem jednostki elektrycznej umieszczonej przed skrzynią biegów, moc systemowa rośnie do 457 KM i olbrzymiego momentu obrotowego 825 Nm. Explorer ma tyle pary, że bez trudu pociągnie przyczepę o masie 2500 kg. W sytuacji dynamicznego startu z miejsca, wystrzeli zadzierając w górę dziób niczym łódź motorowa. Osiągi tego kolosa są wręcz szokujące. Rozluźnieni pasażerowie nieuprzedzeni o zamiarze nagłego przyspieszenia, zostaną mocno przyciśnięci do oparć foteli. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6 sekund. Proces nabierania prędkości wspiera akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh.

Fot. Materiały promocyjne

Komfortowe połykanie kilometrów

Odpowiednio wysoka moc w warunkach drogowych jest gwarancją doskonałej elastyczności i ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Do pewności prowadzenia ciężko mieć zastrzeżenia, ba wręcz przeciwnie, ten potężny SUV prowadzi się fantastycznie i szybko można zapomnieć o jego gabarytach. Explorer z gracją i w komforcie przemierza kilometry wiodące trasami szybkiego ruchu. Przy wysokich szybkościach stabilnie zachowuje się na jezdni, a jest w stanie rozpędzić się do aż 230 km/h. Domyślnie Explorer napędzany jest tylnymi kołami, ale w razie utraty przyczepności, do akcji natychmiast wkracza przednia oś. Zachowanie napędu w czasie rzeczywistym można obserwować na animacji ustawianej w komputerze pokładowym.

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Zaawansowany układ przeniesienia napędu, składa się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy dopasowanymi praktycznie do każdego terenu i warunków panujących w trasie. Dostępne scenariusze podróży – od nastawionego na ekonomię, przez wymagającą jazdę terenową, po tryb holowania przyczepy, optymalizują pracę poszczególnych podzespołów. Tego rodzaju rozwiązania to atrybuty samochodów luksusowych. Tryby wygodnie wybiera się pokrętłem zlokalizowanym w tunelu centralnym, a kolorowe grafiki informacyjne prezentowane na cyfrowym wyświetlaczu zegarów, jasno komunikują przeznaczenie każdego z nich. Zwiększony prześwit wynoszący 20 cm, pozwala bezpiecznie forsować krawężniki, zapadnięte studzienki czy doły na nieutwardzonych ścieżkach.

Fot. Materiały promocyjne

Przemieszczanie się bez zużycia paliwa

Wygoda połączona z rewelacyjnymi osiągami na asfalcie oraz wysoką sprawnością napędu czterech kół w terenie, są tylko jedną stroną medalu. Inne zalety to wydajność i płynność działania zelektryfikowanego układu napędowego. Jako, że mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in, średni zasięg w bezemisyjnym trybie elektrycznym EV wynosi ponad 40 kilometrów przy pełnym naładowaniu akumulatora (42 km wg WLTP). To satysfakcjonujący wynik, jak na tak ogromne auto, którym można lokalnie przemieszczać się nie zużywając paliwa. Uniwersalność Explorera objawia się przede wszystkim w codziennym użytkowaniu, kiedy trzeba pozałatwiać codzienne sprawy i pokręcić się po mieście. W takich warunkach, przy regularnym podpinaniu Forda do sieci energetycznej w celu ładowania akumulatora, można jeździć wyłącznie na prądzie. Dodatkowo dzięki funkcji Active Park Assist, czyli asystentowi automatycznego parkowania manewrowanie tym potężnym SUV jest bajecznie proste.

A jak przedstawiają się wyniki zużycia paliwa? Na pierwszych stu przejechanych kilometrach, przy naładowanym do pełna akumulatorze trakcyjnym, minimalne zużycie paliwa wynosi 3,1 l/100 km, a emisja CO2 wynikająca z homologacji wynosi 71 g/km (wg cyklu pomiarowego WLTP). Jazda z rozładowanym akumulatorem oznacza wzrost średniego spalania benzyny do mniej więcej 10-11 l/100km, co jest wciąż niezłym rezultatem, biorąc pod uwagę wielkość i masę Explorera oraz moc maksymalną systemu. Zbiornik paliwa mieści 68 litrów benzyny.

Fot. Materiały promocyjne

Ładowanie akumulatora na różne sposoby

Aby zmaksymalizować wydajność układu hybrydowego, system korzysta również z hamowania regeneracyjnego, dzięki któremu energia kinetyczna jest zamieniana w elektryczną, stale uzupełniając rezerwę akumulatora trakcyjnego. Co ciekawe, podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością (autostrada, trasa szybkiego ruchu) można włączyć tryb ładowania akumulatora za pomocą silnika spalinowego. To przydatne rozwiązanie, podnoszące poziom naładowania akumulatora. Pozwala zwiększyć zasięg jazdy w trybie elektrycznym po zjechaniu z trasy do miasta. Planując wjechać do strefy czystego transportu, zapas energii będzie bardzo potrzebny.

Regularne ładowanie ma sens. Wystarczy pamiętać o tej czynności i przy każdej możliwej okazji podpinać pojazd do sieci energetycznej. Służy do tego kabel wożony w skrytce pod podłogą bagażnika. Ile trwa ładowanie akumulatora? Energię można uzupełniać w domu lub w pracy, korzystając ze standardowego gniazdka 230V - wtedy pełne ładowanie trwa do 6 godzin. Przy wykorzystaniu ładowarki domowej typu Wallbox, czas ładowania skraca się do 4 godzin. Pobierając prąd z szybkich punktów ładowania pojazdów elektrycznych, uzupełniane energii w akumulatorze trwa jeszcze krócej.

Fot. Materiały promocyjne

Pojemny samochód rodzinny

Do wnętrza tego 7-osobowego Forda wchodzi się, a nie wsiada. Potężne drzwi zostały pociągnięte do samej podłogi. Dolny fragment wyglądający na próg ochronny, to tak naprawdę atrapa. Takie rozwiązanie pozwoliło na zmniejszenie szerokości progów drzwiowych, dzięki czemu zostało ułatwione wchodzenie i wychodzenie z samochodu, bez obawy o pobrudzenie sobie nogawek spodni.

Jak na prawdziwe amerykańskie auto przystało, wygospodarowany w środku obszar podnosi wygodę jazdy. Rozstaw osi auta liczy ponad 3 metry i bezpośrednio przekłada się na imponującą kubaturę wnętrza. Kanapa jest obszerna, miejsca na nogi nie brakuje nawet w trzecim pełnowymiarowym rzędzie siedzeń, a panel sterowania trzystrefową klimatyzacją dostępną w standardzie zdecydowanie wpływa na podwyższony komfort podróży. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie kilkunastu centymetrów. Każdy z pasażerów ma do dyspozycji niemal metr przestrzeni od siedziska do dachu.

Fot. Materiały promocyjne

Pojemny bagażnik

Explorer został stworzony do roli rodzinnego środka transportu. Dwa dodatkowe miejsca ukryte w bagażniku zwiększają możliwości przewozu większej liczby osób. Pojemność kufra w konfiguracji 5-miejscowej wynosi 635 litrów (1135 l do linii dachu), a maksymalnie można ją powiększyć do 2274 l. Gdy autem przemieszcza się komplet siedmiu pasażerów, do dyspozycji pozostaje 240 l (330 l do dachu). Klapa jest unoszona elektrycznie.

Fot. Materiały promocyjne

Podgrzewanie, wentylacja, a nawet masaż

Na wygodnych fotelach przednich siedzi się wysoko i obserwuje otoczenie z góry. Skórzana tapicerka, która może być wykonana w różnych odcieniach kolorystycznych, pozwala łatwo utrzymać fotele w czystości i robi wrażenie już samym wyglądem. Elektryczna regulacja siedzeń, podgrzewanie i wentylowanie z funkcją masażu to w Explorerze standard. We wnętrzu wersji Platinum (takiej jak prezentowana) dodatkowo zastosowano wstawki ozdobne z naturalnego drewna.

Na miłą atmosferę panującą w kabinie składają się: przyjemnie wykonane otoczenie, ulubione melodie płynące z wyśmienitego systemu grającego (14-głośnikowy system audio Bang&Olufsen o mocy 980W), wielki panoramiczny dach zasłaniany elektrycznie sterowaną roletą czy nastrojowe podświetlenie. Dodatkowo w trybie jazdy EV we wnętrzu panuje zupełna cisza. Nawet przy uruchomionym silniku spalinowym izolacja kabiny od świata zewnętrznego jest na wysokim poziomie.

Fot. Materiały promocyjne

Uzbrojony w nowoczesne multimedia

Uzupełnieniem doskonałego komfortu i bogatego wyposażenia jest system informacyjno-rozrywkowy SYNC3, którym steruje się za pomocą 10,1-calowego pionowego ekranu dotykowego. W razie potrzeby samochód może stać się także mobilnym biurem, o czym świadczy wiele wejść USB (w tym USB-C), gniazda 12V, a nawet gniazdo 230V, które może okazać się przydatne w najmniej oczekiwanym momencie.

Smartfon można spiąć z systemem za pomocą aplikacji Apple car Play lub Android Auto i korzystać z szeregu ułatwień. Technologiczną ciekawostką jest aplikacja FordPass, która jest nowym wymiarem zdalnej obsługi i znacząco poprawia komfort korzystania z samochodu. Można dzięki niej sprawdzić poziom paliwa czy naładowania baterii, ciśnienie w oponach, a także zdalnie go otworzyć i zamknąć. Poza tym przed podróżą uda się ogrzać wnętrze, a w przypadku zostawienia samochodu w nieznanym miejscu – sprawdzić jego lokalizację.

Fot. Materiały promocyjne

Oferowany w dwóch wersjach wyposażenia

Ford Explorer jest w Polsce dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – ST-Line (usportowiona) oraz Platinum (elegancka). W obu standardowym wyposażeniem są: 20-calowe koła ze stopów lekkich, reflektory w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i tyłu, system kamer 360 stopni, układ wydechowy z dwoma podwójnymi chromowanymi końcówkami, 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, panoramiczny czy otwierany dach z roletą przeciwsłoneczną.

Gama asystentów bezpieczeństwa zawiera m.in.: adaptacyjny tempomat, system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, asystent hamowania, system wspomagający parkowanie, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania czy system stabilizacji toru jazdy przyczepy.

Fot. Materiały promocyjne

Wszechstronny krążownik

Ford Explorer może być dla wielu kierowców spełnieniem marzenia o amerykańskim krążowniku szos, który nie zużywa zawrotnych ilości paliwa. Samochód ten w wielu aspektach różni się od europejskich produkcji, ale jednocześnie za sprawą elektryfikacji został przystosowany do użytkowania właśnie w europejskich realiach i łączy wiele sprzecznych cech. Można podróżować np. w rodzinnym gronie, ale bez konieczności rezygnowania z emocji.

Bogate wyposażenie oraz liczne, praktyczne systemy wspierające kierowcę sprawiają, że każdy wyjazd, a szczególnie taki poza utarte szlaki, może być przygodą. Wszechstronność tego wozu z jednej strony objawia się w umiejętności poskramiania bezdroży, a z drugiej w komforcie oraz cichym i bezemisyjnym przemierzaniu aglomeracji. Wystarczy tylko pamiętać o podpinaniu samochodu do gniazdka. Niskie koszty bieżącej eksploatacji pozwolą zaoszczędzić pokaźne środki, które z uśmiechem na ustach możemy wykorzystać na kolejne podróże.

Dowiedz się więcej o elektromobilności
wróć do strony głównej
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

+

Ford Mustang Mach-E

SKONFIGURUJ

Rozwiń