GO FORD GO ELECTRIC

Cisza, wygoda i sportowe emocje w eko samochodzie na prąd. To można łatwo połączyć

Materiał promocyjny

Połączenie komfortu i codziennej funkcjonalności z osiągami oraz emocjami towarzyszącymi w prowadzeniu aut sportowych, w żadnych samochodach nie wychodzi tak dobrze, jak w pojazdach elektrycznych. Ford Mustang Mach-E przemieszczający się w ciszy i jednocześnie potrafiący wcisnąć ciało w fotel, jest tego najlepszym dowodem.

Świat ogarnia rewolucja transportowa. Branża motoryzacyjna dostosowuje się do coraz ostrzejszych wymogów środowiskowych i klimatycznych. Prace nad bezemisyjną mobilnością oraz zrównoważoną elektromobilnością, mają ogromny wpływ na rozwój technologii i konsekwentnie wpływają na rozkwit świadomości ekologicznej społeczeństwa. Mieszkańcy miast coraz chętniej przesiadają się do hybryd lub samochodów w pełni elektrycznych. Dzięki dużym koncernom motoryzacyjnym, przechodzącym proces przełączania się na prąd oraz dążącym do upowszechnienia samochodów z wtyczką, klienci mają na rynku w czym wybierać.

Wyrazem wielkich ambicji marki Ford w dziedzinie elektryfikacji, jest Ford Mustang Mach-E. To zaskakująco komfortowy i przestronny SUV o fantastycznych osiągach i elektryzujących możliwościach. Model ten wyglądem i frajdą czerpaną z prowadzenia, nawiązuje do swojego słynnego protoplasty z lat 60., ale już technologią i zastosowanym napędem wyznacza współczesne trendy w dziedzinie innowacji. W topowej odmianie Mach-E GT to najprawdziwszy sportowiec o zniewalających osiągach i niewiarygodnej łatwości prowadzenia.

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Pierwszy tak pojemny i wygodny Mustang

Ford na nowo zdefiniował atrybuty swojego ikonicznego modelu, jakim od kilku dekad jest Mustang. Aby łatwiej przypaść do gustu i wpisać się w elektryczną teraźniejszość, Mustang Mach-E został SUV-em. Wyżej zawieszone nad ziemią auta, do których się wygodnie wchodzi, cieszą się niesłabnącą popularnością. Koła zostały umieszczone blisko krawędzi nadwozia, a to przekłada się na solidny rozstaw osi oraz spore otwory drzwiowe.

Praktyczność to podstawowa zaleta. Mustanga Mach-E tak zaprojektowano, aby wnętrze było maksymalnie przestronne i wygodne nawet w przypadku pięciu osób i ich bagażu. Architektura polega na umieszczeniu w podwoziu baterii o pojemności nawet 98 kWh. To pozwoliło uzyskać nisko położony środek ciężkości oraz płaską podłogę w kabinie. Zajęta na fotelach pozycja pozwala obserwować drogę z wyższej perspektywy, co ma przełożenie na większy komfort i podwyższone bezpieczeństwo jazdy. Panoramiczny stały dach szklany, wpuszcza dużo światła do wnętrza i kryje pewien sekret. Ma specjalną powłokę, chroniącą przed promieniowaniem podczerwonym, która sprawia, że wnętrze jest chłodniejsze latem i cieplejsze zimą.

Fot. Materiały promocyjne

Porządek w kabinie zawsze utrzymany

Liczba schowków i półek na różne przedmioty, zadowoli najbardziej wybrednych użytkowników, lubiących mieć pod ręką różne gadżety i przy okazji zachować porządek. Pod konsolą zmieści się nawet niewielka damska torebka. Pasażerowie jadący z tyłu mają do dyspozycji kieszenie umiejscowione na tyle przednich foteli oraz wnęki boczne, gdzie – podobnie jak z przodu – znajdzie się wyznaczone miejsce na butelkę wody.

Nie brakuje kilku punktów zasilania przenośnych urządzeń elektronicznych, jest też możliwość indukcyjnego ładowania smartfonu. Jeśli mowa o praktyczności, nie można zapomnieć o bagażniku - a raczej dwóch. Prawdziwym hitem jest przedni schowek o pojemności 81 litrów, przystosowany nie tylko do wożenia zakupów. Pojemnik ma funkcję odprowadzenia wody, przydatną np. w sytuacji pakowania do niego brudnych przedmiotów. Po opróżnieniu bagażnika wystarczy go wymyć i wypuścić brudną wodę by był cały czas jak nowy.

Przestrzeń ładunkowa pod tylną klapą ma pojemność 402 litrów i rośnie do 1420 l po złożeniu oparć kanapy dzielonych w konfiguracji 60/40. Pod regulowaną wysokością podłogi zlokalizowano organizer, który pomieści mniejsze przedmioty, takie jak torba z przewodami do ładowania czy przydatna zimą szczotka do odśnieżania. Dostęp kufra z dłońmi pełnymi toreb jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika, za pomocą prostego ruchu stopy pod tylnym zderzakiem. Auto samo zidentyfikuje zbliżającego się właściciela, wykrywając kluczyk lub smartfon, który może zastąpić tradycyjnego pilota.

Fot. Materiały promocyjne

Połączenie osiągów auta sportowego z bezemisyjną jazdą

Bulgoczące i paliwożerne V8 dziś już nie jest wyznacznikiem osiągów. Ford Mustang Mach-E napędzany wyłącznie energią elektryczną, możliwościami i osiągami potrafi zawstydzić naładowanego testosteronem, sportowego Mustanga z widlastą ósemką pod maską. To auto w przeciwieństwie do spalinowej legendy, błyskawicznie reaguje na nacisk pedału gazu i napiera przed siebie perfekcyjnie zachowując trakcję. Synchroniczny tylny silnik z magnesami trwałymi zapewnia maksymalny moment obrotowy w ciągu 0,5 sekundy i natychmiastową reakcję na nacisk pedału gazu, a to oznacza, że Ford dla fanów samochodów sportowych przygotował właśnie najszybciej przyspieszającego Mustanga w historii.

Ford Mustang Mach-E nawet w najsłabszej wersji jest doskonale przyspieszającym SUV-em. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 7 sekund, a w ofercie są wersje galopujące znacznie szybciej. Podstawowo w konstrukcji jest montowany jeden silnik i napęd na tylne koła. Można też wybrać dwa silniki z napędem wszystkich kół i osiągi zarezerwowane dla aut sportowych. Układ napędu na wszystkie koła przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i pewne prowadzenie w każdych warunkach.

Miejski

Skonfiguruj

Prestiżowy

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

E-Transit

Dowiedz się więcej

konfigurator dostępny wkrótce

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Komfortowa

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Elegancka

Skonfiguruj

Elegancki

Skonfiguruj

Sportowy

Skonfiguruj

Luksusowy

Skonfiguruj

Stylowa

Skonfiguruj

Rodzinna

Skonfiguruj

Sportowa

Skonfiguruj

Akumulatory litowo-jonowe o różnych pojemnościach oferują różny zasięg jazdy. Wersja Standard Range z baterią 75 kWh (288 ogniw) i napędem na tył przejedzie do 440 km (moc 269 KM i 430 Nm), a w odmianie z napędem na cztery koła do 400 km (moc 294 KM). Extended Range to natomiast baterie 91 kWh (376 ogniw), za sprawą których Mach-E z napędem na tył pokona na jednym ładowaniu do 600 km. Tak duży zasięg ma pozwolić klientom bez stresu wyjeżdżać w długie podróże. Odmiana z dwoma silnikami i napędem czterech kół o mocy 351 KM i 580 Nm przejedzie do 540 km (wszystkie pomiary w trybie WLTP).

Ładowarka typu wallbox o mocy 11 kW, może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10 proc. do 80 proc. w ciągu około 6 godzin. Przy korzystaniu z szybkich stacji możliwe jest ładowanie prądem stałym z mocą 150 kW. Przy takiej infrastrukturze w 10 minut bateria zyskuje nawet blisko 120 km zasięgu, a ładowanie od 10 do 80 procent pojemności akumulatora trwa w zależności od pojemności baterii od 38 do 45 minut. Niemal za darmo mogą korzystać z aut elektrycznych właściciele instalacji fotowoltaicznych. Nadwyżka produkcji ze średniej wielkości dachowej farmy pozwoli na darmowe ładowanie.

Fot. Materiały promocyjne

Sportowy Ford Mustang Mach-E GT

Postawiony na szczycie oferty Mustang Mach-E GT, to najprawdziwszy sportowiec. Dysponuje wyższym momentem obrotowym, niż jakikolwiek inny z seryjnie produkowanych pojazdów Forda, które firma oferowała w Europie. Bateria ma pojemność 98 kWh i zapewnia zasięg do 490 kilometrów. Moc 487 KM i 860 Nm pozwala osiągnąć „setkę” przy wykorzystaniu procedury startu lotnego w 3,7 sekundy. Imponujący wynik, jak na pojazd ważący 2273 kg (masa wersji podstawowej wynosi 1969 kg). W tej najbardziej skoncentrowanej na kierowcy odmianie, prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h (pozostałe wersje rozpędzają się do 180 km/h). W tym aucie za osiągami podążają także zmiany mechaniczne. Mach-E GT otrzymał zaawansowane adaptacyjne zawieszenie MagneRide i wysokowydajny układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami od średnicy 385 mm. Zespół Ford Performance ponownie stanął na wysokości zadania i przygotował samochód doskonale się prowadzący ze świetnie zestrojonym zawieszeniem z układem kierowniczym zapewniającym łatwe i precyzyjne prowadzenie przy największych prędkościach z zachowaniem komfortowej do jazdy na co dzień sztywności podwozia.

Akumulatory testowane w temperaturach do minus 40 stopni Celsjusza – są zabezpieczone wodoszczelną obudową, zapewniającą ochronę przed uderzeniami. Zaawansowany system aktywnego podgrzewania i chłodzenia reguluje temperaturę akumulatora, zapewniając optymalną wydajność nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych, krótszy czas ładowania i dłuższą jazdę z dużą prędkością. Aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.

Każdy Mustang Mach-E pozwoli na wybór dostosowanego do potrzeb trybu jazdy. Jednym kliknięciem uda się dopasować dynamikę do nastroju kierowcy. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane i auto wcale nie musi być ciche. Marka Ford jest synonimem doskonałych właściwości jezdnych. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego, zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.

Fot. Materiały promocyjne

Pełen innowacji i nowoczesnych technologii

Mach-E jest pełen nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Auto otwierać można tradycyjnie pilotem z kluczyka, zrobić to kodem wystukiwanym na klawiaturze umieszczonej na słupku B, a nawet przy pomocy smartfonu. Funkcja “telefon jako kluczyk” umożliwia wprowadzanie danych za pomocą klawiatury na ekranie telefonu, rozpoznając smartfon właściciela samochodu, bez konieczności korzystania z pilota, czy mechanicznego kluczyka.

Modem Pord Pass Connect i Aplikacja Ford Pass usprawniają komunikację z właścicielem. Z poziomu telefonu można również przygotować samochód do jazdy, poprzez ustawienie foteli, podgrzanie lub schłodzenie wnętrza, odmrożenie szyb czy przesłanie do pojazdu mapy podróży z zaplanowanymi punktami ładowania. Inteligentna technologia, zapewnia automatyczne, bezobsługowe aktualizacje oprogramowania przez internet. Przydatnymi funkcjami podczas użytkowania są rozpoznawanie naturalnej mowy czy bezprzewodowa łączność z Apple CarPlay oraz Android Auto.

O komfort prowadzenia i bezpieczeństwo podróżnych dba szereg biernych i aktywnych systemów. Już w standardzie kierowcę wspomaga inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go utrzymujący pojazd na wybranym pasie ruchu, układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu oraz wykrywanie obiektów w martwym polu lusterek. Bezkompromisowa strategia bezpieczeństwa Forda wpłynęła na 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa przyznaną przez instytucję Euro NCAP.

Fot. Materiały promocyjne

Coraz lepszy w trakcie użytkowania

Dotykowy wyświetlacz usytuowany w orientacji pionowej na środku deski rozdzielczej, skupia w sobie wszystkie funkcje samochodu. 15,5-calowy ekran ma intuicyjny interfejs obsługiwany w sposób zbliżony do obsługi smartfonu. System SYNC 4A ma dwukrotnie większą moc obliczeniową w stosunku do poprzedniej wersji oprogramowania, by zagwarantować znacznie szybsze i płynniejsze działanie nawigacji czy multimediów. Dzięki regularnym, darmowym aktualizacjom bezprzewodowym, SYNC 4A jest w stanie na bieżąco naprawiać usterki w oprogramowaniu. Możliwości te sprawiają, że Mustang Mach-E się nie starzeje. Pojazd ten za kilka lat może być bardziej nowoczesny i funkcjonalny, niż w momencie zakupu.

Jednym z już dokonanych zdalnych ulepszeń jest zwiększenie użytkowej pojemności baterii z 88 kWh do 91 kWh. Kolejna aktualizacja pozwoliła skrócić z 52 do 15 minut czas ładowania akumulatora w zakresie między 80 i 90 procent pojemności. Od nowa skalibrowano także funkcję przyspieszania i hamowania jednym pedałem, co wpłynęło na płynność jazdy przy niższych prędkościach oraz poprawiło komfort obsługi tej funkcji przez kierowcę.

Najbardziej emocjonujące auto w ofercie Forda

Mustang Mach-E pokazuje otwartość marki Ford na innowacje i zaangażowanie w rozwój aut bezemisyjnych. To pojemny i komfortowy SUV, który Imponuje zasięgiem połączonym ze świetną trakcją i szokującym przyśpieszeniem w każdych warunkach drogowych. To auto łatwo wpisuje się w scenariusze codziennej eksploatacji, oferując bogate wyposażenie i innowacyjne technologie.

Połączenie wygody i sportowych emocji opłaciło się. Ford Mustang Mach-E jest jednym z najlepiej prowadzących się aut elektrycznych, oferującym zaskakująco daleki zasięg. Potwierdzeniem tych słów są między innymi liczne osiągnięcia, w tym rekordy Guinnessa: najkrótszy czas ładowania (43 minuty i 13 sekund) podczas najdłuższej podróży (ok. 805 km) i przy najmniejszym zużyciu energii (ok. 10,5 kilometra na 1 kWh).

Dowiedz się więcej o elektromobilności
wróć do strony głównej
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama
  • Reklama

+

Ford Mustang Mach-E

SKONFIGURUJ

Rozwiń